FitnessBlender,

Nowe wyzwanie - treningi z FitnessBlender

17:51 HappyGoLucky 0 Comments

Odkryłam dzisiaj na youtube świetny kanał z treningami FitnessBlender.

To zestawy o różnej długości, wykonywane najcześciej z obciążeniem, czyli to, co lubię najbardziej. Mamy do wyboru różne playlisty (mi podoba się zwłaszcza TA, skupiona na dolnych partiach ciała) i przyznam, że bardzo cieżko było mi się zdecydować, który z filmów wybrać jako pierwszy :D 




Tabata to inaczej trening metaboliczny. Wywodzi się z Japonii i polega na wykonywaniu przez 4 minuty ćwiczenia po 20 sekund z 10 sekundowymi przerwami. Zdobywa ostatnio rosnącą popularność, ponieważ rozwija wydolnośc aerobową, anaerobową oraz znacząco podkręca metabolizm.





Trening składa się z pięciominutowej rozgrzewki cardio (bardzo jasno wyjaśnione ćwiczenia, dobre opisy i w tle film prezentujący ćwiczenie, które zaraz zaczniemy wykonywać), po niej następuje część główna:



Tabat pojawia się siedem, każda po dwa ćwiczenia wykonywane w dwóch seriach po minucie:
1. ćwiczenie (20 sek)
przerwa (10 sek)
1. ćwiczenie (20 sek)
przerwa (10 sek)
2. ćwiczenie (20 sek)
przerwa (10 sek)
2. ćwiczenie (20 sek)
przerwa (10 sek).

Końcówka to 10 minut rozciągania opartego na jodze.


Moje wrażenia:
Ćwiczyło mi się świetnie i z prawdziwą przyjemnością, chociaż przystępowałam do treningu zmęczona i senna. Formuła tabaty nie pozwala się znudzić ćwiczeniem, narrator jest konretny, skrupulatny i rzetelny. Trening jest męczący ale tylko fizycznie, psychicznie miałam ochotę na więcej i nie czułam się ani trochę znużona ani znudzona.


Jutro kolejna część przede mną, nie mogę się doczekać :)




You Might Also Like

0 komentarze: